Milovníci dvoukolých miláčků mi jistě dají za pravdu, že není snad nic krásnějšího, než si vychutnat jízdu na pořádné mašině. Člověk si tak nějak v sedle odpočine a daleko více vnímá detaily kolem sebe. A když je nádherné počasí, tak je to doslova jako balzám na duši a pro některé hotový relax. Ovšem, aby jízda byla bezpečná, tak se přece jenom nesmí zapomínat na bezpečnost silničního provozu. Navíc řidiči motorek jsou ve velkém ohrožení. Je pravdou, že mnozí jsou i nezodpovědní v jejich jízdě, že ve snaze něco dokázat sobě i druhým překračují své možnosti a i hranice. I když většina řidičů si je naprosto a plně vědoma, že technický stav musí být v naprostém pořádku, tak touha se projet je silnější, než nějaký problém. Ten problém ale může stát jejich život a to se rozhodně nevyplácí podceňovat.
Pneumatiky mohou v mnohém rozhodnout
Stejně tak jak se nemá podceňovat obutí na automobilu, tak to platí i v případě motorky. Jen poškození může mít daleko horší následky. Pravdou je, že samotná guma prozradí hodně o řidiči a jeho stylu jízdy. Pokud to bude hodně klopit v zatáčkách, tak rozhodně se to hned pozná ojetou stranou. V podstatě se opotřebovávají tak, že se guma doslova odřezává z jejich kostry, takže jakmile se dotkne povrchu vozovky, tak řidič se musí smířit s tím, že zase přišel o nějakou vrstvičku. Proto by se nikdy neměl podceňovat jejich stav. Přilnavost je především na místě a žádná motorka ho nikdy nebude mít dost. Pneumatiky na motorku vyžadují skutečně velkou pozornost, stačí podcenit jejich stav a nemusí to skončit zrovna nejlépe.
Čísla rozhodnou
Je mnoho různých značek motorek, pro každou platí jiné parametry a čísla na boku pneumatik. Nejlépe uděláme, když se budeme řídit podle technického průkazu, kdy jsou rozměry doporučené přímo výrobcem. Vzorek si můžeme pak vybrat podle doporučení prodejce nebo vlastní zkušenosti. Důležité je, aby měla dobrou přilnavost a samozřejmě odvod vody. I na svých výletech se setkáme s horším počasím. Dobré je mít pod kontrolou jejich dezén a ten nenechat nikdy klesnout pod 2 mm. Nejen, že se pak snadněji prorazí, ale také se chovají úplně jinak, podkluzují, motorka nechce pořádně zatáčet a podobně. Což je všechno velmi nebezpečné. To si pak nelze jízdu ani pěkně vychutnat.