Výraz, který je čím dál častěji používán jak online masketéry, tak ale rovněž progresivními vůdčími pracovníky společností.
Co je SEO? Jak to celé funguje? SEO neboli Search Engine Optimalization. V českém překladu znamená optimalizaci vyhledavačů. Záměrem této činnosti je, aby webová stránka se zobrazovala na daná klíčová slova a slovní spojení na přední straně vyhledávačů.
Při optimalizaci pro vyhledávače jde o to, nacházet se ve výsledku vyhledávání ke konkrétnímu klíčovému slovu či frázi na nejvyšší reálné pozici. Na daném pořadí ohledně umístění webové stránky má efekt mnoho tzv. pozitivních faktorů. Aktuálně jich je více jak sto. Dle nich vyhledávače řadí výsledky svého vyhledávání. Každý faktor má jistou svou váhu, která se však i v čase mění. Jako příklad zde lze uvést tvar URL, adekvátně zvolené titulky, strukturovaný text, popisky, použití neboli hustota klíčových slov apod.
Na druhé straně tu jsou samozřejmě i tzv. negativní faktory. V tomto případě se jedná o skrytý text, maskování apod. Jejich použitím je riskována penalizace. V horším případě se lze setkat s vyřazením z indexu vyhledávače. Amatérskou optimalizací pro vyhledávače se jedná o vystavení riziku kompletního znehodnocení webové stránky. Někdy se může jednat o dobu několika let.
Garance jistoty v podobě návrhu a řešení
V tomto případě se rozhodně vyplatí spolehnout na odborníky, kteří vědí, co je SEO a zvolí adekvátní postup pro váš konkrétní web. Výsledkem bude úspora vašeho času a především požadovaný efekt, tj. váš web bude dostatečně viditelný. Taktéž se změní v pozitivním slova smyslu návštěvnost vaší webové stránky. Rovněž lze očekávat, že na vaše stránky zavítá vyšší počet uživatelů z cílové skupiny apod.
Co vše optimalizace zahrnuje?
Jedná se zejména o analýzu webových stránek z pohledu optimalizace pro vyhledávače. Analýza statistik návštěvnosti vašeho webu, návštěvnost vašich stránek a jednotlivých kategorií, volba a četnost použití klíčových slov.